2015. február 20., péntek

VARÁZSKERET


Biztos mindenkinek megvan a mondat némely receptúrából, 3-4 mm-re, vagy gyufaszál vastagságúra esetleg, késpenge vastagságúra nyújtjuk a tésztát. Nincs ez másként a linzertészták vagy mézeskalácsok esetében.Majd nyújtjuk, simogatjuk legalább is jómagam, hogy megvan a kellő vastagság, vagy sodorjam tovább. Irigykedve néztem neves cukrászokat, ahogy acél keretben nyújtják a fondant. Ekkor villant be a gondolat, milyen csodás is lenne az nekem. Viszont csillagászatinak tűnő ára már kevésbé tette vonzóvá. Szeretek fa gyúródeszkán dolgozni fa sodrófával. Egyes tésztákból pont a kellő nedvességet veszi ki még dolgozom a felületén. Pontosan nem emlékszem mikor ért el a gondolat, de a lábam a nyakamban és már célba is vettem a kedvenc asztalosomat, majd miután azt mondják szempilla rebegtetésben jó vagyok, hát rebegtettem és előálltam a fantasztikus ötletemmel. Egy mosoly, amit a hajmeresztő ötleteimért és a tegnapra határidőért jár, és kijár egy volt padtársnak is, szóval ha tegnapra nem is, de egy-két nap és csörgött a telefonom, legyártva. 3mm vastagságú nyírfa rétegeltlemez azzal a mérettel, amire a sodrófám szépen felül és már nyújthatom is, sodorhatom a linzert. Csak javasolni tudom a kedvenc asztalosok felkeresését, majd sodorni, nyújtani rendületlenül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése