2017. október 11., szerda

Vonalak. gluténmentes, laktózmentes, cukormentes....Avagy versenybe szálltam és tiszta szívvel gratuláltam a győztesnek !

Milyen, az esélytelenek nyugalmával elindulni egy versenyre? Annyira nem nyugodt, mint ahogy képzelné az ember. Feszült, mert tudod, igyekeztél mindent elkövetni, hogy a versenymunka, amivel a nagyérdemű elé készültél, fontos számodra. Oly annyira volt fontos, hogy nem igazán hunytam le a szemem az éjjel. Hajnali egykor még ránéztem, és viszonylagos nyugalommal bújta ágyba, annak a reményében, hogy majd csak utolér az álom is. Valamikor csak sikerült elaludnom és reggel hat órakor, első utam a hűtőhöz vezetett. Ránéztem a tortámra...mit éreztem látva, hogy megfagyott? Milyen érzés, mikor látod, egészen más képet mutat, mint ezidáig bármikor? Tragikus. Viszont három óra múlva a zsűri elé kell állni vele, nem tehetsz egyebet, mint szépen felöltözöl, és mindennek a tudatában, feltálalod. Mosolyogva odaállsz a munkád mögé és próbálod büszkén mutatni.

Büszkén, mert azért ettől függetlenül, ajánlanád bárkinek, hiszen többször elkészítettem az,,edzés” során. A lányaim is örömmel ették, mert ha még nem mondtam volna, az Egy csepp figyelem alapítvány Ország cukormentes tortájának háziversenyére készült. Ami azt jelenti hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Valljuk be, ha a gyerekek nem szoktak hozzá a cukormentes édességekhez, nem biztos, hogy két kézzel kapnak utána. És bizony a lányaim kaptak utána, nem győztem szeletelni.
Ezért is örülök, hogy elkészítettem, és azért is, mert sok minden eszembe jutott, miközben készült, számos olyan dolog, amit a jövőben, beépíthetek a munkáimba.

Ami ezentúl vigaszt nyújtott a verseny végeztével az az, hogy három olyan tortát is kóstolhattam a versenytársaim keze közül kikerülve, amit magam is, magam elé soroltam volna, annyira finomak.
A nyertes torta receptjét, hamarosan megtalálhatjátok az Egy csepp figyelem alapítvány honlapján.

Az Én versenytortám receptjét pedig itt olvashatjátok






VONALAK


Cukor, glutén és laktózmentes torta.
A név választás a küllemén túl, arra is utal, hogy azok is fogyaszthatják, akik nem szenvednek étel allergiában, vagy a cukorbetegségben, pusztán csak vigyázni szeretnének a VONALAK-ra, vonalaikra.
Receptúra:
Tészta:
3db M-es méretű tojás, 60 ml meleg málnavelő, 15ml szőlőmag olaj, 6dkg eritrit, 6 dkg mandulaliszt, 6 dkg zabpehelyliszt.
A tojásokat egészben habüstbe tesszük, hozzá kerül a meleg málnavelő és magas fokozaton habosítani kezdjük. Közben hozzá adagoljuk az olajat, az eritritet és végül a zabpehelylisztet és a mandulalisztet.
Sütőpapírral kibélelt 25 cm-es tortaformába öntjük és 180 C -on készre sütjük.
Még hűl…
Málnavelő réteg:
3dl átpasszírozott málnavelő, 7dkg eritrit,1 rúd vanília kikapart magja, 3 lap zselatin
A zselatin lapot beáztatjuk, a málnavelőt kikeverjük az eritrittel és a vaníliával, majd hozzá adjuk a felolvasztott zselatínt.
A kihűlt tésztalapra öntjük és megvárjuk, hogy dermedni kezdjen, addig elkészítjük a csokoládé hab réteget.
Málnás-csokoládé hab.
8dkg Stevia-val készült étcsokoládé (60% kakaótartalommal) 1 dl málnavelő
3 tojás sárgája, 1 dl málnavelő, 3 dkg eritrit, 1 rúd vanília kikapart magja, 5 lap zselatin.
3 tojás fehérje, csipet só, 5 dkg eritrit
A csokoládét felolvasztjuk a málnavelőben.
A tojások sárgáját az eritrittel, vaníliával és a málnavelővel, gőz felett felverjük, majd a beáztatott zselatinokat felolvasztjuk benne.
A málnavelős csokoládét hozzáadjuk.
Miután kihűlt, a tojások fehérjét az eritrittel keményre verjük és a csokoládés málnás krémhez keverjük.
Beöntjük a masszával a tortánkat és újra megvárjuk még kidermed.
Dermedést követően, rákerül a csokoládés málnás bevonónk.
8dkg steviás csokoládét, felolvasztunk 1 dl málnavelőben 1 dkg eritrittel és hozzá teszünk egy lap beáztatott zselatint. Még langyos állapotában beöntjük az utolsó rétegét a tortánknak.
Teljes dermedést követően, papírlapokból vonalakat helyezünk a tortánk tetejére, és kakaóporral lehintjük. Óvatosan eltávolítjuk a papír csíkokat és tálaljuk a tortánkat.
A torta készítésénél egy dolgot tartottam fontosnak az alapanyagok kiválasztásában.
Minden háziasszony számára elérhető legyen egy sima hétvégi bevásárlás során. Ne kelljen bioboltokat, vagy speciális alapanyagokat keresgélni. Minden összetevő megtalálható egy nagyobb hipermarket polcain. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése