2017. október 24., kedd

Töklámpás a tányéron ( Gyömbéres sütőtökpite)



Ritkán fogadkozom. Mindig egy a vége, főleg a diétás fogadalmaknak.
A ma reggelem első gondolata a diéta fogadalma volt, majd a következő mint, aki nem emlékszik, mit gondolt pár pillanattal előbb, a sütőtökös pitét csinálok gondolat lett. A friss gyömbéres, citromos pitéé. A délelőtt folyamán beszereztem a hozzávalókat, és mire megérkeztek a lányok az iskolából, már ehető hőmérsékletűre hűlt. Ősz derekán évről, évre előkerül ez a pite, ilyen-olyan formában. A mostani arculatát, a töklámpások faragott arcai inspirálták.
Számos pitetészta receptet olvastam már, de nekem még mindig ez a finom linzer alap a kedvencem. Könnyű dolgozni vele, és különböző fűszereket használva, más és más piték alapjául szolgálhat.
Jelen esetben, a szárazanyagokhoz, citrom héjat és őrölt gyömbért kevertem, hogy a krémes töltelék ízvilága, megjelenjen a tésztájában is.

Pite alap: 

30 dkg finomliszt, 10 dkg porcukor, jó csipet só, 1 mokkáskanál sütőpor, 1 citrom reszelt héja, 1 csipet őrölt gyömbér. 20 dkg hideg vaj, 1 tojás sárgája és 2 kk tejföl.
A hozzávalókból sima tésztát gyúrunk. Még elkészül a krémes sütőtök alapunk, a hűtőben pihenhet a tésztánk.
Krémes alap:

 40 dkg sütőtököt szeletekre vágva a sütőben megsütünk. Tulajdon képen, ezt a műveletet meglehet kezdeni a tészta begyúrásával egy időben, így gyorsabban haladhatunk.
Ha megsült, a meleg sütőben vakon elősütjük a pitealapunkat. Kivajazott piteformába fektetjük a tésztát, majd sütőpapírt béleljük, és száraz babbal beszórjuk. A maradék tésztából elkészítjük a borításra szánt fedő réteget, és félre tesszük.

Összeállítjuk a krémet. A megsült tökszeleteket botmixerrel pépesítjük. 2 tojást elkeverünk 5 dkg barna cukorral ( a cukor mennyisége, függ a tök édességétől, no meg a diéta mértékétől) hozzá kerül még, egy ½ dl tejföl és ½ dl tejszín. 2 ek keményítő és a citrom levéből kerülhet hozzá egy kevés, a reszelt héja, no meg az elmaradhatatlan gyömbér. Ha friss gyömbérrel dolgozunk, érdemes együtt pürésíteni a sült tökkel. A tojásos alaphoz hozzá adjuk a tökpürét.
Az elősütött pitetésztából óvatosan eltávolítjuk a sütőpapírt a benne lévő babbal együtt és beleöntjük a sütőtökkrémet. 180 fokon addig sütjük, még egy kicsit remegős a krém. Ekkor borítjuk a fedő tésztánkkal. Ha előbb tennénk, elsüllyedne a krémben. Körültekintőnek kell lennünk, mert nyilván forró az edényünk. (Én meg is égettem a kezem)
Tojás sárgájával lekenjük és pár percre még a sütőbe helyezzük.
Ha nem vagyunk gyakorlottak, és nem kivehető aljú piteformával dolgozunk, hagyjuk teljesen kihűlni, mielőtt kivesszük a formából.
Én annyit vártam még Kingámat hazarepítettem a vasútállomásról.
Kéz melegre hűlve borítottam ki a formából, majd a szeletelő tálra tettem.


Hogy nagyobb biztonsággal kezdhessem meg a diétámat, a maradék szeleteket odacsomagolom a lányoknak holnap tízóraira, biztos, ami tuti. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése