2017. október 12., csütörtök

Mikor rázott ki utoljára a hideg, mert tudtam, milyen finomat fogok enni? Ma. Balzsamecetes libamáj

Ma, azzal a lendülettel fordultam be a közért ajtaján, hogy császármorzsához rétes lisztet vegyek. Ez a tervem egészen addig tartott, még el nem sétáltam a hentespult előtt. Olyan zsibongás volt a pult mögött, mindenkinek járt a keze, nem lehetett nem oda pillantani. Pásztáztam egyet a szememmel a pultban lévő húsok felett, mikor megpillantottam egy tál, bőrös, húsos kacsahájat, két tállal odébb ragyogóan friss pecsenye libamájat. Mire a pénztárhoz értem, már egy egy kiló mindegyikből a kosaramban lapult.

 A kocsiban hazafelé, a falu határában, már a hideg rázott a gondolattól, milyen finomat is fogok készíteni belőle.

A hájat átnéztem, megtisztítottam, viszonylag nagy darabokra felvágtam és már sütöttem is ki a zsírját.
Még sült, a májat is megtisztítottam, nagy szeletekre felvágtam. Egy fej hagymát apróra vágtam és az időközben kisült kacsazsírból kanalaztam a serpenyőbe, amibe elkezdtem fonnyasztani. A májakat egy tálcára terítettem és megszórtam liszttel mindkét oldalát. Sóztam, borsoztam és a hagymás zsírba pakoltam őket. Először fedő alatt rotyogtattam, majd mikor már szépen világosodni kezdett, fedő nélkül folytattam, figyelve, nehogy túlkészüljön. A már majdnem kész májat meglocsoltam vörös balzsamecettel. Addig hagytam csak rottyanni, még az ecet szúrós szaga elillan.
Mivel jó kis mennyiség készült, gondoltam, itt a lehetőség, és már kanalaztam is a májat a hagymás zsírjával együtt az aprítógépbe.
Talán három dl-es lehet a csatos üvegem, amiből kettőt is megtöltöttem az elképesztően finom májkrémmel. A pépesítést követően még kevertem hozzá a hagymás zsírból és amolyan bónusz falaként a maradék májból, nagyobb darabokat rejtettem az üvegbe. Az egyik üvegre ráöntöttem a kacsazsírból és így zártam le. 
A másik üveget, magam mellé készítettem, friss zsemlével és a szőlőlugas levelei között megbújt, maradék szőlőfürtökkel. A kacsatöpörtyűt is odakészítettem és olyan lakomát csaptam vacsora gyanánt... Nálamnál jobban csak Kingám jajongott, az iskolából hazatérve, miközben a balzsamecetes májat ette.

Az elkövetkező napokban lesz bőven jajongani valónk mert, májkrémes kenyér szőlővel, zöld almával lesz a tízóraink és az uzsonnánk. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése