2017. október 13., péntek

Emmának szeretettel (Császári finomság)

Szeretheti egyformán az ember, mindkét lányát? Azt mondják nem, mert nem lehet két embert egyformán szeretni. Mindkét lányom az életem legnagyobb ajándéka, hogyan szeretem őket másként? Még Kingámnak tegnap Én voltam a legjobb anya a világon, a balzsamesetes májjal a tányérjában, ma ismét egy ilyen titulusra vágyom, Emmámtól. A tegnapra beígért, ám az újratervezés során elmaradt császármorzsával próbálom kiérdemelni.
A valóban császári finomságot többféle képen készítik. Nem tudom, Sisi császárné asztalára miként tálalták fel pontosan, ( a legenda szerint maga Ferenc József találmánya) Én ma ilyen formán készítettem, és amitől császári finomságként élem meg, az, az a szőlőlekvár, amit jó pár nappal ezelőtt, a teraszra felkapaszkodott othello szőlőnkből főztem.
Emmámnak díszes tányéron és ezüst villával tálalom, hogy császárnőnek érezhesse magát még elfogyasztja.

Recept:

5 dl tej, 25 dkg rétesliszt, 3 tojás sárgája, majd a tojások fehérje, csipett só és 3 dkg vaníliás cukor.
A sütéséhez 10 dkg vaj

A tejet a liszttel keverőtálban simára kevertem, majd a tojások sárgáját is belekeverve addig hagytam pihenni, még a vaníliás cukorral fényesre vertem a tojások fehérjét. Ez idő alatt, serpenyőben felforrósítottam a vajat. A tejes keverékbe beleforgattam a fehérje illatos habját és ráöntöttem a vajra. Fedő alatt addig hagytam párolódni, még szilárdulni kezdett. Ekkor spatulával darabokra szakítottam és a számomra kedvelt állagig morzsáztam, pirítottam.

Tálalásnál az elmaradhatatlan porcukor fátyol és az illatos szőlőlekvár lett a kiegészítője.

Jó étvágyat kívánok !




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése