2017. szeptember 18., hétfő

Dió voltam három napig ( rozmaringos-diós keksz)

,,-Majd meséld el, milyen volt diónak lenni ! "
 ( dió minden mennyiségben)

Az utóbbi években, a nyár, a szabadság, a nyári szabadság az Én értelmezésemben a tikkadás a punnyadás. A bikini szezon felejtős, mert a henyéléstől, azok a plusz kilók a nyár derekán rakódnak rám, mindazon túl, sosem vonzott a tavakban, medencékben való lubickolás. Nem vagyok az a vízi ember. Pontosabban a pancsolás része nem hoz lázba.Az ősz beköszöntével, nyár elejéig viszont szeretem a vízpartot, a víz látványát. Ezért is időzítettem a ,,nyaralás” pár napját szeptemberre.

Nem volt konkrét úti cél. Egészen addig a pillanatig, amíg…
Emmám, szinte minden szünidőben faházat, bunkert épít a cimboráival. Az utcánk mögött lévő kiserdő, kiváló lehetőség arra, hogy ágakkal, deszkákkal , szerszámokkal, szegekkel felszerelkezve, nekiinduljanak és hetekig építkezzenek az árnyékot adó fák alatt. Esténként hallgatom a terveket, a víz bevezetésének ötletéről, hogy emelet is épül majd, és ki hol alszik ha elkészülnek. Oly annyira hiszi mindezt, hogy tántoríthatatlan bármi érvet is hoznék fel keresztkérdésekkel a megvalósíthatatlanságra célozva. Valamikor két hajmeresztőnek tűnő ötlet között láttam meg egy posztot a közösségi oldalon.
Árnyas Dió Lombház.
Nincsenek véletlenek, tartom jómagam is a mondást.
Nem néztem se jobbra, se balra, már kattintottam is, kerestem a szabad helyeket és foglaltam, nyaralni megyünk egy olyan házikóba, amiről Emmám álmodozik.
Ilyen izgatottan, rég vártam már utazást. Meg kell valljam, nem szeretem a luxust. Akkor érzem jól magam, ha otthonosan is érezhetem magam. Otthon éreztem e magam dióként, egy fa lombja között? Egy kollégám úgy kívánt kellemes utazást, hogy meséljem majd el, milyen volt diónak lenni.

Végül, Emmának így lett meg az álma, Kingámnak a fotótémája, és nekem a víz látványa, mert mindezt egyben a Duna partján éltük meg, pontosabban Verőcén.
Ezzel a pár nappal vált szerelemmé Verőce, a Duna-partja, és a kis piros ház, a diófa lombjába.

Otthonérzés...Emese a vendéglátónk, mentateával és egy kis tál othello szőlővel fogadott bennünket. Most, miközben írom ezeket a sorokat, a kék teraszunkra felkapaszkodott othello szőlőnket eszegetem. Mire leérik a szőlő, potyogni kezd, a lombház alapját adó diófáról a termés. Hogy legyen akkor is vendégváró falat az asztal közepén, ezzel a pár gondolattal köszönöm meg az élményt, hogy pár napig diók lehettünk.


Recept: Rozmaringos diós keksz

15 dkg liszt, 15 dkg kristálycukor, 10dkg vágott dióbél, csipet só, kk sütőpor, egy citrom reszelt héja, és 1 kk őrölt rozmaring. Rozmaringból ha van olyan szerencsénk, hogy a kertünkben is van, 1 kisebb ágat apróra vágva tegyünk a lisztkeverékbe. Mindezt a keveréket 10 dkg vajjal és 1 tojással állítunk össze. 40 db, apró diónyi tésztát tettem a sütőlemezre, kicsit ellapítottam és 180 fokon arany színűre sütöttem. Rácsra téve hagytam kihűlni.

A sütő maradék hőjében, persze azért vegyük vissza azt a hőmérsékletet, mondjuk 80 fokra és már készülhet is a diós habcsókunk. ( decemberi posztban olvashatjátok a készítését)

Mivel volt még 5 dkg darabolt dióm, nem bírtam ki, hogy ne karamellizáljak hozzá cukrot. Pont 5 dkg-ot és ebbe kevertem bele, majd sütőpapírra kotortam, sodrófával ellapogattam és összetörtem.
 Minden dietetikus most nézzen jobbra, mert elmondom, hogy felváltva eszegetem most ezeket a finomságokat.

Végezetül, kívánom a szokásos jó étvágyat és, hogy megélhessétek, milyen, diónak lenni, Emeséék diófáján.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése