2017. március 27., hétfő

Szalvéta tipp, ki készíti idén az ország tortáját?

A történet ott kezdődik, hogy
Számos helyen kezdhetném mégis, hogy ne bonyolítsam nagyon, onnan kezdem, hogy uzsonna időm töltöm a kantinban. Beszélgető társammal valahogy az ország ez évi tortája, és a zsűrizés van napirenden. Beszélgetünk és a beszélgetés közben felmerülnek nevek. Cukrászok és cukrászdák nevei, akiknek az elmúlt években kóstolhattam a versenymunkáit. Láttam év közben hány és hány tanfolyamon fejlesztették magukat, és ebből arra következtettem, hogy biztos valami nagyszerűvel állnak majd a nagyérdemű elé. Az elé a nagyérdemű elé, és most elmorzsolok egy könnycseppet :), aminek ebben az évben nem lehetek a tagja. No de folytassuk is, szóval beszélgetünk tippelgetek gondolatban, majd amolyan lássuk mennyire érzem ezt jól, tanú előtt, az éppen előttem heverő szalvétára kanyaríntom a neveket. Meglátjuk milyen boszorkány is vagyok. Három név, aki szerintem tovább jut a versengésben.
Ma, kora délután Emmámért mentem az iskolába, aki hatalmas szemeit ijedten meregette Rám, mit keresek Én a testnevelés óráján. Elkértem, megyünk ország tortázni. Egy óra múlva már a Zila cukrászdában puszilkodtunk a, mára már ismerős cukrászokkal. Előttünk felsorakozva öt-öt torta költemény. Öt, ország torta várományos és öt, az ország ez évi cukormentes tortája továbbjutói. Kerestem a neveket és pásztáztam a teremben a cukrászokat keresve. Gondolatban pedig ott lapult a szalvéta. A szalvétán felsorakoztatott nevek. Hogy mennyire volt széles a mosoly az arcomon? Nálamnál jobban csak Vasloczki Orsié volt széles. Az asztal mindkét felén szerepelt egy egy tortája. (Emmám hazafelé meg is jegyezte na, szép lenne ha mindkettőt Ő nyerné)
Az öt felsorolt továbbjutó ország torta várományos között, bizony két név ott szerepelt az Én szalvétára kanyarintott neveimből. A harmadik talán csak azért nem, mert nem indult a versengésben.
Mindkét versenytortát volt szerencsénk megkóstolni, és kijelenthetem, az idén is gazdagabbak leszünk sok finom falattal, függetlenül attól, hányadik helyen is végeznek a verseny végén.
Szóval, most van tíz torta. És kilenc cukrász, akinek az elkövetkező időszak feszült várakozással és munkával telik.

És várakozom magam is...talán, írok a szalvéta hátoldalára is :) 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése