2017. március 16., csütörtök

jáTszmák, így játszottam Én

A dobogó második fokán így fest a tortám.

jáTszmák: Fehér csokoládés, gyömbéres mangó, és citrusos joghurt a tésztarétegek között.

Piskóta lap: 2 tojást, 2 evőkanál forró vízzel, csipet sóval habosra keverünk. Ezt követően 8 dkg cukorral habosítjuk tovább, végül 8 dkg lisztet forgatunk bele. 180 fokon megsütjük és tortarácson hagyjuk kihűlni.

Elkészítjük a linzer tésztáját: 7,5 dkg mandulalisztet, (amit azóta az intenzívebb ízharmónia végett dióra cseréltem) 7,5 dkg liszt csipet só, 10 ml őrölt gyömbér, 5 dkg porcukorral végül 1kk sütőporral összekeverünk, 10 dkg előre kihabosított, majd visszafagyasztott vaj, 1 tojás sárgája és 1 kk tejföl segít a tészta összegyúrásában. A tortaforma lemezére nyújtjuk és megsütjük. A maradék tésztából díszítő elemeket sütünk.

A krémek elkészítését a gyömbéres mangó pürével kezdjük. 40 dkg mangót, 4 gramm friss gyömbérrel, 4 dkg cukorral, 1 vanília kikapart magjaival, 5ml citromlével összefőzzük, majd pürésítést követően 3 lap előkészített zselatinnal elkeverünk benne. A tortaforma méreténél kisebb formában kidermesztjük.

Ezután elkészítjük a fehér csokoládé krémet. 10 dkg fehér csokoládét, 1 dl tejszínben felolvasztunk, hozzá kerül 1 lap beáztatott zselatin, majd 1 dl kihabosított tejszín.
A piskóta tésztára töltjük. A dermedő krémre kerül a linzer tészta, amit nagyon vékonyan impregnálunk olvasztott kakaóvajjal.
A következő krémünk a citrusos joghurt, aminek a közepébe fogjuk helyezni a kidermedt mangópürét.
2 dl natúr joghurtot, 10 dkg porcukorral, 1 rúd vanília kikapart belsejével, 1 citrom levével és reszelt héjával összekeverünk. 3 lap zselatin fogja meg a krémünket, így felolvasztva a lapokat belekeverjük a krémbe, végül 3 dl habbá vert tejszínt forgatunk bele.

Miután összeállt a tortánk, 6 órát dermesztjük. Dermedést követően a fehér csokoládé tükörrel beöntjük, amihez 10 dkg fehér csokoládét, 1 dl tejszínt és 1 zselatint olvasztunk fel.


Ezzel készre dermedhet a tortánk. Díszítésre a linzer korongokat használtam, amit a mangó pürével töltöttem be és pár roppanós habcsók került még a torta tetejére. A folytonosságot pedig egy fehér csokoládé gyűrű jelzi a tortán, viszont az már csak az Én titkom marad, mit is jelent nekem ez a folytonosság, ebben a jáTszmában.

Sok gondolat előzte meg a tortát, még így összeállt. És már most van, amit másként csinálok legközelebb. Viszont el kell mondjam, nagyon sok örömöm volt benne. A készítésében éppúgy, mint amikor végre már nem csak fejben voltak meg az ízek, hanem a számban is érezhettem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése