2017. március 23., csütörtök

Tiramisu, ahogy Sergio bácsi tanította



A dátum 2004 ősze. Olyan izgatott voltam, kicsit félve léptem be az Olasz intézet kapuján. A portás kérdezte, nyelvi kurzusra jöttem e. Bátortalanul, mint aki talán rossz címre jött mondtam, hogy főzni tanulni. Ó, akkor menjek csak le a pincébe, már gyülekeznek.
És Én mentem, kanyarogtam a lépcsőkön lefelé. Aztán kezdetét vette 10 hét boldogság. Házi olasz tészta gyártás, paradicsom mártás, vargányás és szarvasgombás ételek, tészták tartományokra osztva. Nyokkit mintáztam a villa hátoldalán, ördöghalat sütöttem. Vénusz kagylót és fekete kagylót tisztítottam. Marhalábszár, homár és libamáj, tintahal és polip, ezekkel kápráztattak engem és kápráztattam akkor hetente a kollégáimat, a konyhabútor tervező pult mellett. Természetesen nem maradhatott el a pizza tésztája és szósza, a pannacotta és a tiramisu sem.
Tátott szájjal lestem Sergio bácsi minden szavát, Cristiánot a sommeliert, és persze Giannit aki lehengerlő olaszsággal mesélt. A karja folyton a magasban, hogy súlya legyen a mondandójának. Olyan súlya volt minden mondatnak, hogy azóta is ezeket a recepteket használom ha olasz ételt készítek.

Egyik ilyen étel a Tiramisu.

Megszokták kérdezni, hogy a csudába tudok már korareggel édességet enni. Erre a legjobb válaszom a tiramisu lenne.
A tiramisu jelentése, húzzál fel. Pontosabban, dobjál fel. Olyan energiát adó édesség, amivel el lehet kezdeni a napot. A kávé és a sok tojás, ami ezt az energiát megadja.
Az eredeti recepthez képest, csak annyit változtattam, hogy kísérletbe kezdtem kávé ügyileg. Nagyon kedvelem az ízesített kávékat, és nem titok ezeket a kávé különlegességeket a Frei kávézóban szoktam beszerezni. A mostani választásom egy mangó párlattal készült likőr-kávé. Így, azt a gondolatnyi amorettót el is hagytam a receptből.

Recept: Az eredeti

1kg mascarpone, 20 tojás, 15 ek cukor (kevés amorettó) 3 csomag babapiskóta, fekete kávé

A tojások sárgáját kikeverjük a cukorral és hozzá adjuk a krémsajtot, végül a tojásfehérje keményre vert habját beleforgatjuk.
A frissen főzött feketekávéba 1-3 mp-ig megmártjuk a piskótákat és egy tál aljába fektetjük. Ráteszünk egy réteg krémet, majd addig váltogatjuk a kávéba áztatott piskótákat és krémet még el nem fogy a piskóta és beteríti a krém. Egy éjszakát dermesztjük a hűtőben, majd reggel kakaóporral meghintjük a tetejét.
Tálkába kanalazzuk, és felhúzzuk (feldobjuk) vele a napunkat.

Az Én változatomban a likőr-kávéval készült. Hogy a mangó párlatnak nyomatékot adjak, friss puha mangó pürével töltöttem a pohárkák alját.
(Már várom az alkalmat, a málnás csokoládés kávéval készült, málnavelővel feldobott változatának elkészítésére)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése