2016. október 7., péntek

Ma van a mosoly napja, és a vargánya gombás csokitortáé

Reggel azzal ébresztett a közösségi oldalon egy széles mosollyal megrajzolt Föld gömb, hogy ma van a mosoly napja és mosolyogjak bárkire, akit szemben találok magammal. Ha így teszek, biztos viszonzásra talál majd. Úgy terveztem a mai napon, minek utána lányaim a Mecsek Rallye-n hétvégéznek, ki sem mozdulok itthonról. Jól befűtöttem a kandallóba, majd odavackoltam magam. Ez a jó érzés, ideig óráig volt csak elég a széles mosoly gondolatára. Térültem, fordultam és csak jött a hiányérzet. Amikor azt érzed, ha itt lenne is késő lenne már, mert már a második szeletet ennéd ha itt lenne. De nincs, és akkor nekikezdtem. Öt perccel később, már kivajazva, lisztezve várta a tortaforma, hogy belekerüljön az ízes tészta. Türelmes ember vagyok, legalábbis annak bizonyultam ezidáig. Persze néha viszket a tenyerem, zsibog a lábam, hogy mennék már, csinálnám már, de általában kivárom mindennek az idejét. Ma, azokban a percekben nagyon nem ment, annyira nem, hogy csudába az előkészített formával, Én bizony kivajazok egy nagyobb átmérőjűt, mert abban gyorsabban kisül a tészta. Miután kisült, próbáltam megvárni, szintén türelemmel, hogy kihűljön. Nem ment, a még langyos tésztára öntöttem rá a csokoládé krémet, és a teljes dermedést sem vártam meg, úgy szeltem fel. Mosolyogtam e? Jaj, nagyon. És mosolygott e a szomszéd? Ő is mosolygott és a barátok is, mert türelem ide, vagy oda, ugrottam a kocsiba és vittem a kóstolót, a széles mosoly reményéért. Hogy Nekem szólt e a mosoly, vagy a megpillantott tortának, azt hiszem ez már együtt jár.
És, hogy ne játsszak senki türelmével, már írom is a receptjét ennek a mosolytcsaló vargánya gombás csokitortának.

Recept:

Felolvasztunk 10 dkg étcsokoládét és langyosra hűtjük. 5 dkg vajat, 3 tojás
sárgájával, 1 kk vanília pasztával habosra keverünk. Kávédarálóba 0.5 dkg szárított vargányát és 3 dkg kristálycukrot megőrölünk, majd a vajas krémhez adva tovább habosítjuk. A kihabosított krémhez adjuk a felolvasztott csokoládét és simára keverjük. 3 tojás fehérjét 4 dkg cukorral csipet sóval felverünk. Ezt a habot felváltva 8 dkg liszttel, lazán a krémhez adagoljuk. Eredetileg egy zsúr tortaformát készítettem elő, majd egy mérettel nagyobbra cseréltem. Kivajazva, lisztezve előkészített tortaformában 180 fokon sütjük készre. Majd hagyjuk kihűlni. Még hűl. 1 dl tejszínben elkeverünk, 1 dkg szárított vargányával és 2 dkg cukorral megdarált fűszerkeveréket, hozzá egy kis vanília, majd 10 dkg étcsokoládé. Felolvasztjuk, homogénre keverjük és a kihűlt tortára öntjük. Hagyjuk rádermedni, majd széles mosollyal feltálaljuk.


Jó étvágyat!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése