2019. december 7., szombat

Tésztakarácsony


Egyik kedvenc filmem címe: Pár lépés a mennyország. Bizton állíthatom, a következő tésztaétellel, ha a felhők felett nem is, de pár centivel a föld fölött érezhetjük magunkat.

Zacskóból a főzővízbe zuttyantott tészta a hétköznapok egyszerűsége, viszont, pillanatok alatt válhat ünnepivé, ha magunk készítjük. Ünnep a családnak hiszen, a frissen készített tésztánál kevés finomabb létezik, és ünnep magunknak, a készítés öröme.
Ezzel az örömmel kezdtem neki a tésztagyúrásnak, és már az elfogyasztás örömét is megéltük.

A következő tésztaétellel, akár a várakozás örömét, akár az ünnep estélyét is megkoronázhatjuk.

Vannak ismerőseim, közeliek, távoliak egyaránt, akik karácsony ide vagy oda, biztosan nem esznek olyan állatot, aminek két lába és szárnyai vannak. Ha a hal sem tartozik a kedvencek közé, nem eretnekség sertéshúst enni. Ezért most a húspultból egy szép tüskepecsenyét választottam.
A sült mellé pedig, rókagombás töltött tésztát tálaltam.

Első lépésként, kakukkfüves repceolajban füstölt fokhagymát pirítottam le és ebben sütöttem körbe a három egyforma darabba vágott húst.
Öntöttem alá egy kevés ( és itt jönne a reklám helye...fizetett reklám nélkül írom le) Varga pincészet Aranymetszés 2017-es Badacsonyi Olaszrizlingjét. Ezután lefedtem és irány a sütő. Első nekifutásra 180 fokra állítottam a hőfokot.
Még a hús készült, nekikezdtem a tészta összegyúrásához.

Gyúrt tészta alap: 165 gramm sima liszt, 1/2 teáskanál só és két egész tojás.
Finom lágy és nem ragadós tésztát gyúrtam belőle, majd frissen tartó fóliában pihentettem addig még a töltelékét elkészítettem.

A töltelékéhez (fizetett reklám nélkül) a Lidli fagyasztó szekrényéből vásároltam rókagombát. Egy fél fej vöröshagymát, a húsnál is használt, kakukkfüves repceolajban pároltam le. (szintén f.r.n, Ikea finomságok boltjában megtalálhatjátok) Hozzá kevertem a kiolvasztott, felaprított gombákat, só, bors, petrezselyem és egy gondolatnyi bor került alá, majd addig pároltam még a nedvesség eltűnt és kicsit piríthattam a gombákon.
Miután elkészültem, jöhetett a tészta kinyújtása.
 Félbevágtam a tésztagombócot, amit nem használtam, vissza tettem a fóliába. A nyújtásra levágott darabot, lisztezett deszkán olyan vékonyra nyújtottam, hogy mikor elemeltem a deszkáról, a lámpa fényét láthattam rajta keresztül. Ezután méretre vágtam, tésztatöltőbe helyeztem, közepébe a gombás ragut, és összenyomtam a széleit.
 Odakészítettem a főzővizét.
Még megtöltöttem a tésztákat, a víz felforrt és egymás után kerülhettek a főzővízbe.

Ez idő alatt a hús vaj puhára párolódott. Levettem a fedőt a serpenyőről, magasabb hőfokra kapcsoltam a sütőt és még egyszer rápirítottam a húsokra. Mikor elkészült, kivettem az edényből és letakarva pihent még a kifőtt tésztákat elkészítettem.
Miután mindegyik töltött tészta kifőtt, a gomba pirításához használt serpenyő olajos felületén kicsit megpirítottam a tésztákat.
A hús megmaradt szaftját pedig, kevés borral és tejszínnel besűrítettem és kiváló mártás készült belőle a tészta alá.

Tálaláskor a tányér aljára kanalaztam az ízletes mártást, rátettem a pirított, kifőtt tészta batyukat, felszeltem mellé a sültet és végül pár pirított rókagombával megdíszítettem.

Talán első olvasatra soknak tűnik az étel elkészítése, de el kell mondjam a gondolattól a tálalásig, alig két óra telt el. Ez egy ünnepi étel elkészítése esetében azt gondolom, kellemes konyhában eltöltött időt jelent.

Most ezzel kívánok gondtalan várakozást és hamarosan, újabb tésztaétellel kívánom ugyanezt.   





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése