2019. július 11., csütörtök

Rákóczi túrós palacsinta


Ismerős életkép, hogy a konyhapultnál állva eszel?! Állva, mert nem tudod megvárni még tányérra kerül?!
Mikor a sütőformába tettem ugyan átvillant az agyamon, hogy ebben süthetem, tárolhatom, de akár tálalhatom is, főleg ha mondjuk egy piknikre vinném magammal, de akkor még nem gondoltam, hogy a pultnál állva, csukott szemmel, hogy jobban érezzem az ízeket, szóval így fogom majd enni.
Barack szezon van és nem is akár milyen. Roskadnak az idén a fák a Naptól, zamatosra érett gyümölcstől. Anyukám is ódákat zeng a barackfája termésétől, de a testvérem sem fukarkodott az adakozással, vigyem mert rengeteg van.
No ebből a rengetegből gondoltam, a napokban már elkészített baracklevesemet újra gyártom. Majd miután befűszereztem a barackot, lecukroztam a kellő íz elérésére, úgy gondoltam mégsem engedem fel vízzel és mégsem lesz belőle leves. Palacsinta lesz belőle, méghozzá úgy, hogy a tej hányadát fogom a baracklével pótolni. És már ütöttem is a tojásokat a keverőtálba, hozzá a só a liszt , majd a barackot, amit kicsit megrottyantottam, összeturmixoltam és szitán áteresztettem, hogy krémes legyen. Kicsit aggódtam, hogy a cukortartalom végett majd leragad, de nem volt gond vele. Aztán jöhet egy kis tej és a barackvelő sűrűsége végett egy kicsivel több víz, mint szoktam.
Palacsinta tészta: 4 egész tojás, 34 dkg liszt, csipet só, 3 dl baracklé, 1 dl tej és 2-3 dl víz vagy szódavíz.
Miután elkészültek a palacsinták ( rögvest felfaltunk párat a friss baracklekvárral ) elkészítettem a túró tölteléket.


Túró töltelék: 25 dkg túró 1 citrom reszelt héja , 3 tojás sárgája, 1 evőkanál kristálycukor, 1 tojás fehérje, 1 evőkanál cukor.
A tojássárgáját kikevertem a cukorral, hozzá adtam a túrót a citrom héját és a cukorral fényesre vert tojás fehérje habját.
Kingámmal kivajaztattam az üvegformákat, majd elkezdtem összerakni a palacsintákat, amolyan Rákóczi túrós érzéssel.
A Barackos palacsintákat vékonyan megkentem baracklekvárral, és ráhalmoztam a túró tölteléket. Kicsit folyni fog, de majd sütés közben összeáll. Három három palacsinta került a két formába. Jutott volna még a túróból legalább két palacsintára, de be kell valljam, már itt megkezdődött a pultnál való eszegetés. Elkóstolgattam.
Szóval lett 3-3 palacsinta és már mentek is a sütőbe 180 fokra.
Még sültek, a maradék két tojás fehérjét grammra lemértem és ugyan annyi gramm kristálycukorral olyan fényesre és keményre vertem, hogy mintát hagyott benne a keverő szár.
Habzsákba töltöttem és ennyi idő pont elég volt a palacsintáknak a sütőben, hogy rákerülhessen a cirkalmasan odakanyarított tojáshab.
Addig tettem vissza őket a sütőbe, még csodás színt nem kapott a tojáshab.
A többit már tudjátok, állva ettem a konyhapultnál.


Jó étvágyat kívánok hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése