2019. július 3., szerda

Tánc a napban, tánc a fényben ( Barackleves túrógombóccal és barackmag grillázzsal )


Nem tudom kinek mit jelent a tánc?! Kinek-ki a táncpartnere a lassú, vagy adott esetben pörgős lépésekhez. Lehet egy könyv, egy ecset a kézben a vászon előtt állva de lehet, fényképező gép, aminek az objektívén keresztül, egy egészen más világ tárul elénk. Táncpartner lehet, egy lágyan ívelt penge a kézben, amit széles, egyforma mozdulatokkal suhintunk el a harmatos mezőn. És igen a táncparkett is lehet számtalan.
A kert, a konyha, az út, a vidék, mind-mind az én táncparkettem.


Az elmúlt napokban nem táncolhattam és még most is csak amolyan lassúzás csupán, amit tehetek. Egyik lábról a másikra billegve a konyhakövön.
A mai táncom improvizálás az első lépéstől az utolsóig. Nem terveztem, majd egyszer csak azt éreztem, forog velem a táncparkett.
Sms-érkezett mindjárt indulunk, szívecske jellel a mondat végén a lányomtól. Ránéztem az órára, majd szélesre tártam a hűtő ajtaját, mi a választék, miből készíthetnék valami kis könnyű ebédet.
Egy zacskó túróra még emlékeztem, hogy lapul a dobozban és egy tál barackot is félre tettem, tegnap.
A túróból gombóc, a barackból leves lesz, döntöttem el gyorsan.
Bekevertem a gombóc tésztáját és még pihent, gyorsan összedobtam a leves alapját. Kimagoztam a barackokat, egy rúd fahéj, fél szál vanília, 3 szem zöld kardamom csipet só és cukor került mellé az edénybe. Felöntöttem vízzel és puhára főztem. Mielőtt összeturmixoltam volna, kipecáztam a fűszereket, kevés sóval utána ízesítettem majd összemixeltem és kevés tejszínt, egy kicsinyke vajat kevertem el benne.
Azt hiszem itt jöttek a táncom, latinos lépései.
Csavartam egyet a csípőmön, és kalapáccsal a kezemben, már törtem is a barackmagokat a teraszon.
Ezeket a magokat száraz serpenyőben lepirítottam, kristálycukrot kevertem hozzá a gyors grillázshoz. ( William Shakespeare a Szent Iván-éji álomban afrodiziákumként hivatkozik a barackmagra )
A túrógombócokat kifőztem és levesbetétként a grillázzsal együtt a tányérra helyeztem. Könnyedén melléfolyattam a zamatos baracklevest és a mai, kellemes nyári napban a teraszon tálaltam fel.

( túrógombóc: 450 gramm túró, só, 4 tojás és 90 gramm búzadara)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése