2019. február 13., szerda

Ugye ismeritek a zeller jótékony hatását ?!


A rendszerváltás óta, két olyan ünnepnap van, ami megosztja az ünneplők táborát. Nyilván a két tábor az ünneplők és a kimondottan elutasítók tábora. Az egyik az év vége felé eső Halloween, a másik pedig, holnap borítja piros szívekbe a szerelmesek lépteit. Valentin napi szívecskés csokoládék, ínycsiklandozó desszertek, italok és minden, ami csak ajándékként elképzelhető lehet, már napok óta csalogató reklámként jelennek meg a közösségi oldalakon. Nem terveztem ételajánlót erre az ünnepre viszont, a napok óta fejemben kavargó étel gondolatát, ma öntöttem kézen fogható formába. A végeredmény azon túl, hogy igen finomra sikeredett, annak az érzését keltette bennem, hogy remek köret lenne egy Valentin napi vacsora főfogása mellett.

Egy közepes fej zellergumó és három szál, jókora gyökérzöldség is lapult a szatyromban a mai bevásárlás után.
A zellert felkockáztam, a gyökérzöldségeket felkarikázva raktam mellé a sütőzacskóba. Fűszerként egy gerezd fokhagyma és só került ízesítésül melléjük. Itt jön egy kis turpisság. A megszokott vaj-olíva olaj kombómat lecseréltem vaj, és sertészsír párosára. Egy, egy kockányit dobtam a zöldségek mellé, majd megkötöttem a zacskó száját, irány a sütő.
Miután megpuhultak, felöntöttem annyi tejszínnel, hogy kellőképpen pürésíteni tudjam. A finomabb állag elérése érdekében egy szűrőn még át is eresztettem a kész pürét.
Sütiszaggató formával mintáztam meg a tányérra, ötletet adva az ünnepi tálaláshoz.
Hogy milyen húsételt képzelnék el mellé? Szűzérmét például, vagy finom mustáros tarját ( nemrég találtam rá, és vált kedvencünké egy szőlős mustár, amivel már többször sütöttem tarját)
Egy dolgot kell figyelembe venni, hogy nagyon finom, de édes ízhatású pürét kapunk.

Ha nincs még meg a menü, amivel holnapra meglepi vacsora készülne, csak ajánlani tudom. Még elkészül az ünnepi smink, készre is sül a sütőben.
A desszerttel ne bajlódjatok, ahogy elnéztem a cukrászdák kínálatát, nehezen tudnék csak egyet választani!

Boldog Valentin napot!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése