2018. november 27., kedd

Pisztáciás cannelloni bejgli


Nem is olyan rég, egy interjúban kérdezték tőlem, mi az ami inspirál, honnan jönnek az ötletek? Egy festmény is szolgálhat inspirációként. Emlékszem egyszer láttam egy reneszánsz lakomaasztalt, roskadásig ételekkel. Akkor azt éreztem, ha azok az ételek egy asztalon megállják egymás mellett a helyüket, akkor egy ételen belül is harmonikus ízt alkotnak majd. És később megjelent ez a kép előttem. Éreztem az ételek illatát, elképzeltem az eseményt, ami létrehozta, hogy egy asztalnál üljenek a vendégek. Aztán elindult egy gondolatcunami és forgott, forgott egészen addig még el nem készült mindebből egy étel.

Pár hónappal ezelőtt, papírzacskóval a kezemben sétáltam a Szent Márk téren, és a zacskóból majszoltam a ropogós külsejű, lágy pisztáciakrémmel töltött cannellonit.
Ez az élmény inspirálta, az idei hagyományosnak nem nevezhető bejglimet.

Pisztáciás cannelloni bejglit.

Kedvenc bejglitésztám már a hűtőben pihent, amikor eszembe jutott a minap vásárolt hámozott pisztáciám, hogy eljött az ő ideje.
Diódarálón ledaráltam és éppen úgy készítettem el, mintha dió tölteléket használnék, annyi különbséggel, hogy egy teáskanál pisztácia pasztát is kevertem a töltelékbe. (ez elhagyható)
A pihentetett tésztát átgyúrtam, kisodortam és fánk szaggatóval köröket szaggattam belőlük. Tojásfehérjével megkentem, rákentem a pisztácia tölteléket és cannelloni formákat tekertem belőlük. Ezután jött a szokásos, lekenjük tojás sárgájával, 30 percet pihentetjük még rászárad, majd jön a fehérje felvitele, hogy szép fényes és zsiráfmintásra száradjon a felszíne. Azután 180 fok a sütőben és rövid időn belül már illatoztak is a zsiráfbőrbe bújtatott cannellonik.

A kedvenc bejgli receptem a következő:
50 dkg kelt tészta liszt. 5 dkg porcukor, kk só, 1 citrom reszelt héja, 25 dkg jó minőségű vaj, ez nagyon fontos! 1,5 dl tejföl, 1 egész tojás és 2dkg élesztő.
A szárazanyagokat összekeverjük, elmorzsoljuk benne a vajat, majd a tejfölben elkevert tojás és élesztő keverékével, összeállítjuk a tésztát.
Ha lehetőség van, egy éjszakát a hűtőben,fóliába csomagolva pihentetjük.

Pisztácia töltelék:
1 dl tejben elkeverünk 20 dkg cukrot, 1 vanília kikapart magját, csipet sót (1kk pisztácia pasztát, ami elhagyható) majd összeforraljuk és végül belekeverjük az őrölt pisztáciát.
Miután kihűlt, tölthetjük a tésztánkat tetszés szerinti formában.
Amit kóstolás után legközelebb másként is kipróbálnék, az annyi, hogy több sót tennék a töltelékbe, de ez már ízlés kérdése.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése