2018. november 26., hétfő

Kacsa, sütőtök, puttonyok, vanília és gránátalma





Eredetileg rozmaringért és kelbimbóért indultam, és mivel szeretem az édes ízt a húsok mellett, aszalt szilva volt még tervben. Mivel egyiket sem kaptam, a kacsa meg már a sütőben készült, rögtönöznöm kellett. Soha rosszabb rögtönzést.

 Az idei karácsonyunk kiegészítő színe a türkiz. Mosolyogva álltam az üzletben a polc előtt, mikor megpillantottam a türkizes árnyalatú, gyermekkoromat idéző, nagy, kövér sütőtököt. Mellette nem sokkal nagy felirat hirdette, akciós a gránátalma. Kicsivel később, ezzel a két hozzávalóval álltam a konyhapultnál.
Tudom, karácsonykor hal és pulyka, ami jellemzően az asztalra kerül, viszont nekünk mindig nagy a pulyka és úgy gondoltam, kacsamellel sem fognak majd elzavarni.
Még Márton napkor sütöttem ki kacsahájat, májjal együtt és már akkor tudtam, ebben a zsírban konfitálni fogok.
Hogy ne kelljen sok zsírt használnom, olyan edényt kerestem, amiben a kacsamellek úgy helyezkednek el, hogy biztosra mehettem, ellepi majd a zsír a húsokat. Erre, a püspök kenyér sütőformám lett a legalkalmasabb. Belehelyeztem a besózott húsokat, mellé egy gerezd fokhagymát és egy fej, négybe vágott vöröshagymát tettem. Felöntöttem a 80 fokra melegített zsírral és szintén 80 fokra előmelegítettem a sütőt. 3-4 órát fog ebben a sütőben tölteni a kacsa. Ez az idő, pont elég volt vásárolni menni és kigondolni, hogyan is fog összeállni a tányér.

Miután letelt a hús ideje, feltekertem a hőfokot 200 fokra és sütőlemezre tettem a nagy darabokra felvágott sütőtököt. Még a saját cukortartalmától elkezdett karamellizálódni a tök, a húsok a zsírban pihentek tovább.
Kb egy decinyi aszút egy kisebb edénybe öntöttem, egy kanál mézzel még erőteljesebbé tettem, hozzá kevertem egy vanília kikapart magját, csipet só és kevés vaj, ezzel redukáltam öntetté.
Idő közben a tök is megsült.
Tálaláskor egy nagy darab tököt a tányér közepére helyeztem, mellé szeleteltem a porhanyósra konfitálódott kacsamellet, körbecsorgattam a vaníliás édeskés öntetet végül, hogy némi pikantéria kerüljön az édes íz mellé, gránátalma magokkal szórtam meg.

Számos dolog végett jó ez az, osszunk meg ötleteket a minket olvasókkal. November végén, karácsonyi ételeket ehetek akár egy unalmasnak gondolt hétfőn.
( Cseppet sem volt unalmas a mai napom. )






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése