2018. november 3., szombat

Ünnepi sütőtökleves



,,-Gabi, már áll a karácsonyfád, és mikor kezded el díszíteni?!
-Áll, de nem azért, mert nem bírom kivárni az ünnepet, pusztán szeretnék a blogra karácsonyi ételeket készíteni, és jó ha van hozzá háttér hangulat.”

No, a háttér hangulat most a háttérben maradt, de az ünnepinek szánt leves elkészült.

Tudom, sokan nem kedvelik azokat a recepteket, amikor nincs patika mérlegen kimérve, majd megadva a hozzávalók listája. Viszont, a mai levest eredetileg csak megkívántam és miközben készült, lelki szemeim előtt, egy ünnepi asztalon láttam. Nem is akár melyiken, a karácsonyi asztalon. Ezért nem lesz konkrét recept, pusztán annyi, hogy végy egy közepes méretű sütőtököt…

A sütőtököt felszeleteltem, majd egy darabka megtisztított gyömbérrel együtt sütőlemezre helyeztem és 185 fokra a sütőbe dugtam. Mikor már átpuhultak a tök szeletek, megkentem akácmézzel és hagytam rákaramellizálódni. Mielőtt a ragacsos karamell a sütőlemezre sült volna, kivettem, és óvatosan lehúztam a tökszeletek héját majd a sült gyömbérrel együtt, egy jó decinyi 6 puttonyos aszúval összeturmixoltam. Tudom, ez olyan szentségtörésnek hangzik, de vágytam az ízét, zamatát és nem okoz csalódást ebben a levesben sem. A bor után került bele csirkeleves alaplé, majd utánasóztam, borsoztam, kevés csili és annyi tejszín, hogy igazán selymes állagot kapjak. Aztán egy kevés bort még löttyintettem bele és így állt össze mára. Itt mondanám azt, hogy ízlés szerint fűszerezzük. Az édeskésen csípős leveshez, levegőn száradt sonkát képzeltem ropogósként.
Két sütőlemez közé úgy tettem be a szalonna szeleteket, hogy sütőpapírból borítékot készítettem, így sülés közben, az a kevés kisült zsiradék sem füstölög a lemezen. A két egymásra helyezett sütőlemez, pedig nem hagyja összepöndörödni a szeleteket.

Így került mára ünnepi leves az asztalra, és így fog akkor is, ha már teljes pompájában díszeleg a szobafenyőnk.





1 megjegyzés:

  1. csoda jó....minden...a recepted,a megálmodott ízesítés, a képek...szóval minden ..el vagyok varázsolva az energiádtól

    VálaszTörlés