2018. december 27., csütörtök

Női étel az ünnepi asztalon ( Rozmaringos bárányborda a kedvenc köretemmel )


Ha egy étteremben ajánlást kérek a pincértől, amolyan tipikus női ételeket fog ajánlani, amiben semmi képen nem szerepel mondjuk birkapörkölt. Inkább könnyed gyümölcsös frissensült, természetesen szárnyasból. Vagy, valami töltött huncutság grill zöldségekkel, esetleg hal.
Amikor a karácsonyi menünket fejben kezdtem összerakni, egy férfiasnak mondott ételt gondoltam, a magam női mivoltjára áttervezni. Ezért a harcsapaprikás-túrós csuszával, stíriai metéltként jelent meg a szemem előtt, paprikás lisztben forgatott, majd kisütött törpeharcsa koronával. Olyan szépen ívelt a képzeletbeli törpeharcsa a stíriai tetején, hogy alig vártam az ünnepet. Aztán elindultam bevásárolni. A törpeharcsák úgy tűntek el a halas pultokból, mintha soha ott nem lettek volna. A maradék hal felhozatal viszont olyan látványt nyújtott…
Újratervezés, mondaná a navigációs rendszer.
Pásztáztam a húspultokat, és megakadt a szemem egy kupac, helyes kis vadkacsán. Végül is a pulykát nem szeretjük. Aztán két lépéssel odébb, már tettem is a kacsa mellé a kosárba a báránybordát. Kinga lányom mindkettőre rábólintott, így elégedetten dőltem hátra a kocsiban.
A vadkacsából leves lesz, a bárány bordából, rozmaringos báránysült.
Dödöle, ajánlottam köretként a lányom egyik kedvencét, ami valljuk be, nem a női köretek közé tartozik. Pontosabban egy randevún nem, viszont a karácsonyi töltött káposzta mellett, bőven megfér.
Ezekkel a gondolatokkal vágtattam be a helyi zöldségesbe, hogy időben összeválogassak mindent, és ne kelljen az utolsó percben szaladgálnom.
Az üzlet ajtaján egy írás hirdette, hogy 24.-re ha igény van, összerakják az előre leadott rendelést. Így tuti minden meglesz, és sorakozással sem kell időt tölteni.

Akár tollbamondáskor az iskolában a tanárnő, úgy jöttem mentem hátratett kézzel az üzletben és diktáltam, mire lesz szükségem.
24.-e reggelén. a szomszéd barátnőm kopogott be az összerakott motyómmal.

Dödöle ide vagy oda, azért a magam kis nőies köretét elkészítettem.
Rendhagyó módon így került bárány az ünnepi asztalra, és nem rendhagyó módon, a saját tányéromra, a kedvenc köretemmel.

Napokkal az ünnep előtt olíva olajjal, rozmaringgal és őrölt borssal bepácoltam a bordát.

Aztán eljött a nagy nap.

A kedvenc köreteimet sütőzacskóba pakoltam. Szeretem a sütőzacskót, húsoknál, zöldségeknél egyaránt jó szolgálatot tesz.
Hasábokra vágtam a sütőtököt, mellé a megfelezett kelbimbó, só, bors, olíva, vaj és egy gondolatnyi fehér bor, így kötöttem szorosra a zacskó száját, majd megszurkáltam és 180 fokra bedugtam a sütőbe.
Még készült, felforrósítottam a teflon bevonatú serpenyőmet. A bepácolt húsokat szép sorjában beletettem és kb. 3-3 percig sütöttem mindkét oldalát. Ekkor sóztam csak meg, mert megkeményedett volna a hús, ha előbb teszem. Sőt az sem tesz jót a báránynak, ha sokáig sütjük. Olyan finoman ruganyos hús elérése a cél.
Időközben a zöldségek is elkészültek. Tálalásig a húsokat lefóliázva pihentettem.
A sütőzacskóból kivettem a tök hasábokat és egy kevés lével, ami a zacskóban összegyűlt leturmixoltam majd, hogy még selymesebb legyen egy szűrőn áteresztettem.
Tálaláskor a tányér közepére kentem, rá a felezett, karamellesre sült kelbimbó, végül a ruganyosra sült bárányborda.
Bevallom, tálalást követően kanalaztam még mellé a püréből, mert olyan finomra sikerült, hogy nem lehetett nem habzsolni.

Hogy legközelebb mikor fogok bárányt készíteni azt nem tudom de, hogy ez a köret kerül mellé, abban szinte biztos vagyok.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése