2017. augusztus 7., hétfő

Matula bácsi után szabadon

A csuda tudja, talán az időjárás, de ma nagyon étvágytalan voltam. Illetve, enni még csak ettem volna, de nem tudtam mit. Egy étterem munkatársaként, aki nem talál magának ennivalót az ne is egyék, körülbelül így voltam vele ebédszünetben, mikor a könyökömön támaszkodva bámultam ki az ablakon, evés helyett. Uzsonna időre azért már éreztem, jól esne pár falat, de még mindig csak tekeregtem a vitrin előtt és kerestem az igazit. Egy epres tejberizsben találtam végül rá, az éhség csillapítómra. Az évek alatt már megszoktam, munkaidő végeztével éppen beülök a kocsimba, még a sarokig sem jutok el, és már a szöget is meg tudnám enni. Nem volt ez másként ma sem.

Hazaérve szélesre tártam a hűtő ajtaját és kutakodtam a polcokon. A tegnapról megmaradt csirkepörköltre esett a választás. Bő lével készítettem, így mára a sok bőrös csirkecomb, akár egy jó tál kocsonya, olyanra dermedt az edényben.
És ekkor villant be Matula bácsi. Az öreg Matula, minden nyáron színre lép, és nem csupán mert kötelező olvasmány a Tüskevár. Szeretik a lányok a történetet, és mióta jó ismerősként üdvözölhetjük az akkor még gyermekszínészkedő, mára színház igazgatóvá lett Seregi Zoltánt, Tutajost ( Én csupán úgy nevezem SeregiZoli, így egyben, amiért most kérek elnézést) szóval mosolyogva keressük a mostani arcában a gyermek önmagát. Ami végett pedig Matula bácsi gondolattá lesz egy tányér, kidermedt csirkepörköltnél, az a regényben megírt, bográcsban készített halpaprikás, amit bizony kocsonyásra dermedve, egy kupica pálinkával, jóízűen falatoznak a filmben is. Nekem ugyan elmaradt a pálinka a kocsonyám mellől, de jobbat nem is  kívánhattam volna mára.

Ha a nádast nem is tudtam megidézni, zöldséges ládikába pakolva, meleg pirítóssal vittem magammal a kertbe, és falatoztam amolyan, estebédként.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése