2017. augusztus 14., hétfő

Szabadság-hamburgerlevessel

Akkor kezdődjék az éves szabadság első felvonása.
Hetekkel ezelőtt egy kedves ismerősöm nevetve mesélte, hogy egy étlapon, hamburger levesről olvasott. A következő lélegzetvételkor már mondtam is, hogy képzelek Én egy ilyen levest, és ahogy a monológom végére értem, meg is fogadtam, mihelyt lesz időm, elkészítem a gondolatot, ami megfogalmazódott bennem.
Tegnap beszereztem a marhahúst, és ma a zöldségesünknél a hamburger elmaradhatatlan zöldségeit. Ugyan kápiapaprika nem tartozéka, de olyan szép volt, nem tudtam otthagyni.
A paradicsomokat félbe vártam, ha jól emlékszem, talán 10 darab lehetett, és a két paprikát is félbe vágva, mellé fektettem a tepsibe, irány a grillrács alá a sütőbe.
Fél kiló marhahúst, 10 dkg füstölt mangalica szalonnával daráltam össze és só, bors ízesítésen kívül, egyebet nem is kaptak a mini hamburger pogácsák. Miután elkészültek a zöldségek, már dugtam is a meleg sütőbe a husikat. Sülés közben egyet fordítottam a pogácsákon és ekkor mindegyikre rátettem egy egy , vörös ceheddar sajtot, majd hagytam ráolvadni.

Mivel a lányaim kedvelik az édes hamburger bucikat, így számukra abból készült a levesünk tányérja, még magamnak, kovászos vándorcipót választottam. Kalapot vágtam a buciknak, kiszedtem a belsejüket és száradni ők is a sütőbe kerültek. Ez idő alatt egy tálba kanalaztam a paradicsom és a paprika sült húsát, hozzá kockáztam egy 10-12 cm-es kígyóuborka darabot, egy kevés lila hagymát és egy jó csipet aszalt paradicsomot. Botmixerrel pépesítettem, sóztam és mivel nem fogyókúrázom, és a paradicsomnak jól állna egy kevés cukor, így azt is tettem hozzá. Olyan ízlés szerintire fűszereztem. A zsemlék időközben elkészültek. Stílusosan fatányérra helyeztem őket. Csak kettőt tálaltam meg, mert a kisebbik lányom éppen bandázni van, így biztos vagyok benne, sötétedésig nem is látom, szóval kettő bucit megtöltöttem a viszonylag sűrű zöldség levessel, mellé tálaltam a sajtos mini hamburgerpogácsákat, tettem egy kis bónuszt is a tányérra, és elégedetten, hátradőlve, megkezdtem a szabadságomat. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése