2016. szeptember 6., kedd

Kedves cukrászlány és cukrászfiú! ( Nyílt levél az országtorta készítőknek )




Igen, igen Te ott hátul a műhelyben, Neked írom ezt a pár sort. Napok, vagy talán már hetek is, hogy újra és újra megfogalmazom majd, ahogy jött a sok gondolat úgy ment is el anélkül, hogy papírra vetettem volna. Ezidáig. Mert most mégis megteszem, nem másért mint érted, a jövődért.

Bő egy éve megismertem egy cukrászfiút. Először a munkájával találkoztam, majd előttem állt az alkotó. Akkor még csupán egy izgatott fiatalember, aki csodálkozva nézett a szakma nagyjaira, hogy is került közéjük, és miként utasította maga mögé mindet a versengésben. Mert verseny volt a javából. Nem más volt a verseny tétje, mint, megalkotni az ország tortáját. Megalkotta. Időt, energiát, tanulást rengeteg tanulást, kísérletezést szánva rá. Biztosan tudod már, ez a fiatal cukrászfiú, idén megvédte címét és egy újabb remekművel állt a zsűri elé. Ennek a zsűrinek lehettem tagja. Ebben a zsűriben foglalhattam helyet, Én mit fogyasztó. És Én mint fogyasztó letettem a voksom a minőségre, a kreativitásra, a jövőre. Arra voksoltam, amit látni és érezni szeretnék, és szeretném ha mindenki ugyan azt érezhetné, bárhol is kóstolja az országban.
Érezted már, hogy egy munkáddal a kezedben kiállsz a vendégek elé és besöpröd az elismerést? Ott állsz és csak Te vagy és az alkotásod. Te, nem pedig egy fantázianév ami a cukrászda ajtaja felé van írva. Nem a tulajdonos neve mögé bújva állsz, hanem Te magad vagy és a süteményed.
Ugye mennyivel másabb ezzel a gondolattal felszelni egy süteményt?
Irigylem a szerencsédet. Volt egy fiatalember, aki kitalálta, aki világot járt és tovább képezte magát, majd közreadta a megszerzett tudást, Neked már csak el kell készítened. Majd azzal az örömmel, hogy valami újat alkothattál, kitenni a vitrinbe. Rengeteg inspirációt lehet nyerni egy ilyen receptből. Mindezt az inspirációt a későbbi munkáidban kamatoztathatod.
Egy kérésem lenne feléd. Szeretném, ha bárki kóstolja az ország tortáját, az pont azt az élményt élje át, amit jómagam a verseny alatt, mindahányszor kóstolhattam. Legyél bár hol az országban, gondolj arra, talán éppen a jövő évben a Te tortád kerül a zsűri elé, majd győztesként a nagyérdemű elé. Végül örömmel, büszkén nézheted, járj bármerre is az országban. A Te receptúrád, a Te alkotásod kerül a vendégek elé, és a Te hatásodra, majd elkészíti egy újabb adni vágyó a következő, és azt követő ország tortákat.


Nagy tisztelettel köszönöm! Én a vendég 

Kunsági Raffer Gabriella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése