2015. május 20., szerda

Tortát melegében



 

Tortakedvelő család vagyunk. Akár Gombóc Artúr a csokoládékkal mi úgy vagyunk, a tortával. Mindegy miből, csak kerek legyen. Lehet krémes, krém nélküli, díszített vagy puritán, hideg, vagy meleg. Az utóbbi azért kedvelt, mert nem kell órákat várnunk a dermedésére, mikor a lányom csak úgy leckeírás közben megjegyzi „– Úgy ennék egy kis tortát” és anya ugrik és készít egy kis tortát.  Ha van kuszkusz a már közreadott kuszkusz torta készül. Ha van maradék száraz kifli, akár zsemle, készülhet mákos guba torta. Mielőtt a legújabb tortánk megfogalmazódott, csupán tejbegríz ehetnéke volt a lánykámnak. Viszont addig pepecseltem, addig várattam még megunta a várakozást és eltűnt bandázni az utcabéli srácokkal. Én pedig álltam bambán a már majdnem kész tejbegrízzel. Egy biztos a tejbegríz frissen melegében ehető, ha már kihűlt a csuda tudja én nem kedvelem. Miután itt ragadtam a friss tejbegrízzel és esélye sem volt, hogy az imént még rettentő éhes lánykámat asztalhoz vezényeljem, gondoltam egy nagyot. Volt némi maradéktúró a mi napról és még az anyukámtól kapott fodros szélű piteformát sem próbáltam ki, szóval kevertem kavartam és mire előkerült a család apraja, már éppen felszolgálásra készen állt a tortánk.


Recept


½ Liter tejből, 6 púpozott evőkanál búzadarával, kevés sóval, egy evőkanál cukorral és egy felhasított vanília fekete gyöngyszemeivel sűrű tejbegrízt készítünk, még hűl, 4 tojás sárgáját egy citrom reszelt héjával és 5 dkg cukorral sűrű krémmé keverjük. A langyosra hűlt grízben elmorzsolunk 20 dkg túrót, majd hozzá keverjük a tojás sárga krémjét és végül a 4 tojás fehérjét csipet sóval és szintén 5 dkg cukorral kemény habbá verjük, és ezzel lazítjuk a tortánk tésztáját. Végül, ha szükséges kivajazunk egy piteformát tetszés szerint meghintjük morzsával, majd a belesimított tésztát 180 fokon pirosra sütjük. Tetszés szerint díszítjük, majd tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése