2017. július 9., vasárnap

Július 9. Bejgli tálalva


Hogy kerül júliusban a bejgli terítékre? Pár napja egy kedves néni arra kért, sütnék e számára bejglit, amit elküldhetne Angliába a nővérének. Az ünnepekkor még saját készítésűt postázott, mára már nehezen birkózna meg a feladattal. Elkészítettem és be kell valljam, magunknak is tekertem két mákosat, amit úgy ettünk ebben a nagy melegben, akár egy szendvicset. Széles szeletre konkrétan, zsemle méretű darabokra vágva, a pillanat tört része alatt morzsája sem maradt. Egy rúdra való tészta megmaradt és gondoltam, majd csak betöltöm a napokban.
Ritkán készítek rántott húst. Olyan ritkán, hogy még a szomszéd asszonyom is csodálkozott mikor említettem, rántott húst sütöttem. Persze nem ez volt a beszélgetésünk lényege, mint inkább a köretének szánt bejgli.
Kotorásztam a hűtőben, és pillanatok alatt összeállt a gondolat. Van réteslap, ott van ugye a bejgli tészta, van egy doboz gomba, egy csokor petrezselyem, pár szelet csomagolt lágy szendvicssajt. A réteslapból inkább valami édeset készítek, no de most jött el az ideje, hogy, és már pároltam is a gombát. Miután megpárolódott és visszaszívta magába a kieresztett levét, kicsit vártam, hogy hűljön, belevágtam a petrezselymet, hozzá kevertem egy egész tojást és a kinyújtott tésztára kentem úgy, hogy előtte lekentem tojás fehérjével. Rá a gomba, és elterítettem rajta a sajt szeleteket. Óvatosan feltekertem, először tojás sárgájával megkentem, majd miután megszáradt rajta, óvatosan fehérjével is lekentem. Fél óra múlva megszurkáltam egy hústűvel és irány a sütő.
Nem mindennapi körete lett a rántott húsnak és nem mindennapi falat volt az imént a sárgadinnyém mellé sem.
Szóval, elő a kedvenc bejgli receptünkkel és július ide vagy oda, ne várjunk az adventig.
Az Én kedvenc bejgli receptem a következő.
500g finomliszt, 50 g porcukor, 1 csipet só, 250 g vaj, 1,5 dl tejföl amibe elkeverek 1 tojást és 20g élesztőt.
Egy éjszakát pihen a hűtőben és másnap 4, akár 5 egyenlő részre osztva dolgozhatunk vele kedvünkre.


Jó étvágyat kívánok ! 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése