2017. június 11., vasárnap

Cseresznyés rétescsiga

Kalapot fel, és gyerünk a szabadba!

Az elmúlt napokban többször jutott eszembe a gyerekkorom. Az egyik ilyen alkalom akkor volt, mikor görkorcsolyázni tartottam a barátnőmmel és az utcánkban lévő cseresznyefa mellett nem tudtunk csak úgy elsétálni. Nyújtózkodtunk az ágak között, csimpaszkodtunk, hogy a legszebb, legpirosabb cseresznyéket elérjük, majd a markunkban a zsákmánnyal folytattuk utunkat. Menet közben, akár gyerek korunkban, hegyeseket köpködtünk a magokkal.
Ma, mikor édesanyám kertjében a naptól átmelegedett málnát és epret majszoltam, majd a frissen szedett zöldborsóból készíthettem a borsófőzeléket, megint csak a gyerekkorom jutott eszembe. Hogy a lányaim gyerekkora is emlékezetes legyen, cseresznye szedésre kértem őket a barátnőivel. Az utcákban a kertekből kihajló cseresznyefa ágak, amolyan mindenki cseresznyéje. Ma a miénk is volt egy tál gyönyörű, napmeleg cseresznye erejéig.
Emlékeztem, a hűtő mélyén lapul egy csomag réteslap. Minek után a cseresznye kevésbé lédús, mint a meggy, számomra rendhagyó módon készítettem el a cseresznyés rétesünket.
Kimagoztam a friss, ropogós gyümölcsöket. Egy hőálló tálat kikentem vajjal és vékonyan meghintettem, zsemlemorzsával. 4-5 evőkanál morzsát, elkevertem 2 evőkanál kristálycukorral. A rétes lapokat, egyenként, olvasztott vajjal lekentem, majd, megszórtam a cukros morzsával és egy marék cseresznyét elosztottam rajta. A rétes tekercseket, akár egy tekeredő kígyót, helyeztem a tálba. Miután teljesen kitöltöttem a tálat, akár egy pizzát, felszeleteltem a még nyers tésztát. 4 egész tojást egy keverőtálba ütöttem, csipet sóval habosra kevertem, 2 ek kristálycukrot 1 kk fahéjjal elkeverve a felvert tojáshoz adtam majd, tovább habosítottam végül, másfél deci langyos tejszínt öntöttem hozzá. Ezzel öntöttem le a rétescsigát és 205 C fokon pirosra sütöttem. Miután előre fel volt vágva a tekercs, könnyen tálalható lett, és a tejszínes lé és könnyebben elterült a tésztában.

A tál cseresznyénkből azért tettem félre egy keveset köpködésre, de meg kell hagyni ebben a formában igazán ízes, zamatos helyet kapott a rétes tortánkban is. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése