2015. július 26., vasárnap

KETTŐNEK KÉTFÉLÉT






Minden reggeli, ebéd vacsora kitalálása nem csupán annyit jelent, mit készítsek a kis családomnak hanem, hogy kinek mit, és lehetőleg hasonlót, hogy ne töltsem feltétlen az egész napot a konyhában. Nem volt ez másként a mai napon sem. Tegnap délelőtt arra ébredtem, mert bizony délelőttig húztuk a lóbőrt, mondván átalusszuk a hőséget és jön a frissítő hidegfront, amitől majd elviselhetővé válnak a napjaink. Szóval miután megébredtem etetni, itatni indultam népes állat seregünket a házkörül, észrevettem, hogy a postaládánk piros karja az égnek mered jelezve posta érkezett. Posta, szombaton?  Micsoda meglepetés, hetek óta boltin éltünk, mert a tehénke a szomszéd faluban borját várt és házi tej híján voltunk, viszont a napokban megszületett a borja és mi újra tejtestvérek lehetünk. Így ott figyelt a postaládában az üveg, benne a frissen fejt házi tejjel. Rögtön palacsintát és madártejet ettem volna. Ma, mikor már elviselhetővé vált a konyhai tartózkodás, megragadtam a palacsintasütőt. Igen ám, de. Ekkor jön a laktató ételnek szánt és a desszertnek szánt palacsinta gondolata. Gyorsan végigfuttattam a szemem a kosarakon, mit rejtenek. Van krumpli, hagyma, cukkini, citrom és tojás is bőven. A hűtőben vaj elengedhetetlen. Bekevertem a kedvenc palacsinta tésztámat, majd kétfelé osztottam. Kevés cukor a desszertnek szántba és elő a cukkínivel. Egy jódarabot levágtam a még zsenge zöldségből és belereszeltem az alaptésztába, mellé egy fél fej apróra vágott vöröshagymát. Só, zöld bors fűszerként, majd még pihent a tészta megfőztem hat tojást, amit a sajtreszelő kisbbik rostáján lereszeltem, hozzá só és 10 dkg vaj került. Szép, krémes sárgavaj lett belőle. A kisült cukkinis palacsintákat ezzel a krémmel töltöttem be. Készült mellé sajtmártás is, de nem éreztem szükségét, jól jön majd holnap egy tésztaételre. Zöldséges palacsinta az egyik lányomnak, anyukámtól kapott baracklekváros pedig a másik lányomnak, és mindenki boldog. Ők kedvükre lakmároznak, és Én, pattanhatok a kerékpárom nyergébe és már róhatom is a kilométereket, amit a nagy hőség végett hanyagoltam az elmúlt hetekben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése