2016. december 16., péntek

Jamie Oliver karácsonykor

…- Ne karácsonykor akarj már Dzsémioliver lenni…

Akkor most beszélgessünk, mit főztök karácsonykor. Talán így hangzott el a mondat a minap a kollegináim társaságában. Miután sorolni kezdték ki hol vacsorázik az ünnep alatt és ezért, hogy ússza meg a sütés főzést, felém már nem is jött a kérdés, mert Te kvázi úgy is valami nem mindennapit rittyentesz. És drága kolleginám, már kezdte is a szabadkozást, hogy Ő ezért és azért nem… Rántott hús lesz. No ekkor fordultam felé és rákezdtem.
Ne viccelj már, Nálam az teljesen ünnepi menü lenne, hiszen egész évben nem csinálok. És nem attól lesz teljes a karácsony, hogy Dzsémiolivert játszik az ember. Azzal is ünnepi ebédet tudsz varázsolni, hogy végre mindenki egy időben, egy asztalnál ülhet, hogy felteszel egy ünnepi szalvétát és a mindennapi ételeid kicsit jobban, más minőségben készíted el.
Ekkor jegyezte meg, hogy náluk talán mákos guba lesz. Majd erre feleltem Én, hogy minek után Emmám kedvenc étele, minden karácsonykor ezt készítem számára, és igazából ebéd, vacsora, de ha marad még a reggelikor is ezt enné. Persze készíthetnék bejglit is, hogy megmutassam milyen ügyes vagyok és gyönyörűen el tudom készíteni, de a lányaim annyira nem kedvelik. Amit viszont igen, az a linzer tészta, lekvárral összetapasztva. Persze díszíthetném cirkalmakkal az ünnepre való tekintettel, de úgy lesz belőle ünnepi lakoma, hogy egy nem mindennapi lekvárral fogom megtölteni.
Nyakunkon a Karácsony, már ha a nyakunkban teherként hordjuk. Engedjük meg magunknak annak a luxusát is, hogy élvezzük. Élvezzük egy tál mákos gubával, lekvárral összetapasztott linzer tésztával és ha éppen rántott hússal, hát azzal. Mosolygósan és együtt.

Én már készülök ...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése